walk down memory lane #2

dulu,aku ingat lagi. masa hidup kami susah. aku lihat ayah pergi kerja. aku nampak ayah dan kawan kawan. nampak kawan kawan ayah naik motor dan kereta. aku lihat,satu basikal buruk. milik ayah. aku jadi sedih,kenapa kami tak diberi kemewahan seperti orang lain. aku masih kecil,untuk berfikir tentang baik buruk kehidupan. tapi,mula dari saat itu,aku simpan harapan. simpan cita cita nak bahagiakan keluarga aku sendiri. terutama emak. dah banyak aku susahkan dia sedari kecil lagi.dia seorang wanita tabah,berdikari. emak pernah cerita,masa duduk kl dulu, mak pergi jual kuih. naik bas dengan perut yang sarat mengandung,dengan kakak aku yang masih kecil,pergi menjual. aku cuma ingin membalas jasanya. dia yang telah banyak beri aku semangat. sekarang,dia masih bekerja. dan aku masih belajar. nanti,cuma nanti. akan aku balas jasa kalian. aku janji. maaf kalau aku tak pernah menjadi anak yang baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan