tersudut dalam gelap

terus
biar
lupa
tinggalkan aku dalam kegelapan
sebab aku sentiasa di sini
mungkin sebab ini
aku terlalu takut untuk keluar
mencari cahaya mentari
yang selalu membutakan mataku
mencairkan diri ini
yang terlalu lemah
untuk berdiri sendiri

aku harap aku mampu berlari
dari hati yang selalu karam ini
dalam lautan perasaan yang aku cipta sendiri
lemas
terkapai kapai di tengah tanpa sesiapa
aku hanya mampu memandang daratan
sebab aku tak bisa berenang
tanpa bantuan kamu
kamu yang aku harapkan untuk membantu aku
yang sepertinya
pergi meninggalkan aku
tanpa menoleh ke belakang

mungkin aku harus terima semua ini
bahawa hidup terkadang tak adil
tak adil untuk seorang lelaki gila
yang selalu bermain perasaan
tanpa kata kata
yang mampu aku ucapkan
untuk membetulkan apa yang salah
menyalahkan apa yang tidak benar

aku terdiam di sini
di sudut gelap ini
bersama rasa sepi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan