ini rasa aku!

rasa!
aku tak salahkan mereka itu
bila hidup,memang banyak yang akan kita rasa
dan rasa rasa itu hadir bila kita terlalu berfikir
terlalu berfikir tentang segala macam rasa

itu rasa kau
dan aku ada rasa aku
mungkin tak banyak bezanya
tapi masih ada sedikit kekeliruan

aku faham hati kau
aku juga rasa apa yang kau lalu
memang tak patut terburu-terburu
dan memang sengaja aku perlahankan langkah itu
kerana takut nanti bila pecah,kita sendiri yang luka berdarah

kerna itu
aku hanya mahu bertatih
menyelusuri lorong-lorong yang suatu hari mungkin jadi memori kita
yang apabila dipandang,kita akan tersenyum bersama

buat masa sekarang
membuat kau ketawa dalam setiap patah kata yang aku bicara
sudah cukup bahagia.

jangan bimbang
kerana aku sendiri masih menunggu masa
membiarkan rasa berbunga itu hadir sendiri.
untuk mengungkapkan apa yang tak terkata

HH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan