memori kawan lama

tak tahu
semuanya tiba tiba
aku dengar lagu
teringat bait bait lirik yang kita nyanyi sama sama dulu
rasa macam sekejap
tapi semuanya sudah lama
kau ingat lagi kawan?

masa kecil kecil
kita dengan dunia kita
dengan peraturan kita
dengan kenakalan kita
aku belum lupa
semuanya seperti masih segar

terlalu rindukan kau
dah terlalu lama tak berjumpa
dan entah bila dapat berjumpa

terputus hubungan macam tu saja
sebab kita masih kecil
dan dunia belum maju
nak bertukar nombor telefon tak ada
nak beli telefon jauh sekali

kalau satu hari kita berjumpa
mungkin kita dah tak kenal
sebab rupa dah berbeza
cuma aku mahu kau tahu
aku masih tak lupa kenangan kita

biarkan aku simpan
surat surat kenangan
lipatan cerita cerita gila kita
dalam otak sempit ini
yang masih ada ruang
untuk orang yang aku sayang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan