yang tak bernyawa


entah kenapa
kebanyakan bahagian bahagian cerita aku
cuma tentang kekecewaan.
aku sendiri terfikir
kenapa aku lebih senang begini
lebih senang bercerita tentang kesedihan
walaupun aku punya bahagian gembira
yang jarang aku cerita.

mungkin di sini tempat aku mengadu
tempat aku melepaskan marah aku
kerana kadang aku terasa seperti sendiri
tidak tahu pada siapa mahu aku ceritakan
tentang sakit aku yang tak pernah lelah menumbuk.

mungkin juga di sini
aku tak perlu fikir tentang perasaan meluat
tentang perasaan manusia yang mungkin naik muak
mendengar cerita cerita bodoh aku.

di ruang kecil ini
aku tuliskan apa yang aku rasa
tanpa kisah tentang ada atau tidak
orang yang membaca
asalkan aku puas
dapat melepaskan dan meluahkan kecewa
pada sesuatu yang zahirnya tak bernyawa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan